Zarządzanie strategiczne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(3)
wypożyczone
(2)
Placówka
Biblioteka główna
(3)
Czytelnia
(2)
Autor
Bakalarz Dariusz
(2)
Caslione John A
(1)
Kotler Philip (1931- )
(1)
Kotter John P. (1947- )
(1)
Kłos Monika (ekonomia)
(1)
Penc Józef
(1)
Zakrzewska-Bielawska Agnieszka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(3)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Odbiorca
Kadra kierownicza
(1)
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Literatura polska
(4201)
Powieść społeczno-obyczajowa
(2194)
Literatura amerykańska
(1555)
Literatura angielska
(1201)
Przyjaźń
(1039)
Zarządzanie strategiczne
(-)
Kobieta
(1019)
Rodzina
(876)
Miłość
(809)
Powieść młodzieżowa polska
(800)
Tajemnica
(671)
Powieść obyczajowa polska
(641)
II wojna światowa (1939-1945)
(604)
Relacje międzyludzkie
(589)
Śledztwo i dochodzenie
(525)
Historia
(506)
Magia
(480)
Sensacja
(474)
Zwierzęta
(452)
Zabójstwo
(449)
Film fabularny
(426)
Biografie
(424)
Literatura niemiecka
(396)
Nastolatki
(393)
Polska
(387)
Dzieci
(381)
Rodzeństwo
(364)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(352)
Powieść historyczna
(350)
Powieść młodzieżowa angielska
(346)
Literatura francuska
(340)
Opowiadanie dziecięce polskie
(331)
Dziewczęta
(306)
Poezja polska
(296)
Policjanci
(283)
Książka mówiona
(274)
Trudne sytuacje życiowe
(259)
Żydzi
(240)
Powieść obyczajowa angielska
(237)
Sekrety rodzinne
(236)
Uczniowie
(234)
Uczucia
(234)
Psy
(233)
Literatura polska -- 20 w.
(230)
Małżeństwo
(226)
Sport
(225)
Powieść obyczajowa amerykańska
(224)
Ludzie a zwierzęta
(221)
Thriller
(216)
Podróże
(215)
Życie codzienne
(211)
Kryminał
(209)
Fantastyka
(205)
Powieść przygodowa polska
(201)
Poezja dziecięca polska
(195)
Władcy
(193)
Osoby zaginione
(191)
Polityka
(191)
Relacja romantyczna
(190)
Przestępczość zorganizowana
(187)
Romans
(185)
Wakacje
(185)
Powieść historyczna polska
(184)
Koty
(176)
Poszukiwania zaginionych
(176)
Boże Narodzenie
(172)
Kultura
(172)
Wybory życiowe
(168)
Matki i córki
(164)
Dziennikarze
(162)
Miłość DBN
(161)
Literatura norweska
(158)
ekonomia
(158)
Powieść psychologiczna
(156)
Powieść dziecięca polska
(152)
literatura polska
(152)
Literatura włoska
(149)
Uprowadzenie
(148)
Pisarze polscy
(144)
Poezja
(144)
Zakochanie
(144)
Inwestycje
(143)
Miejska Biblioteka Publiczna im. Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego (Sokołów Podlaski)
(143)
Powieść młodzieżowa niemiecka
(142)
Zemsta
(142)
Walka dobra ze złem
(138)
Dziadkowie i wnuki
(135)
Ojcowie i córki
(135)
Arystokracja
(134)
językoznawstwo
(134)
Aktorzy polscy
(133)
literatura
(132)
Film polski
(131)
Język polski
(131)
Seryjni zabójcy
(131)
Polacy za granicą
(130)
Literatura amerykańska -- 21 w.
(129)
Pomaganie
(129)
Powieść obyczajowa niemiecka
(129)
Literatura
(125)
Odwaga
(125)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Poradnik
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(2)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Outsourcing w polskich przedsiębiorstwach / Monika Kłos. - Wydanie III. - Warszawa : CeDeWu, 2023. - 216 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Książka ta jest przewodnikiem po outsourcingu. Pokazuje, że dziś - w dobie rozwoju nowoczesnych technologii - jest on instrumentem strategicznym dla wielu przedsiębiorstw. Pierwszą część publikacji stanowi przedstawienie outsourcingu w kontekście zarządzania strategicznego. Szczegółowo zaprezentowano w niej istotę koncepcji outsourcingu, jego rodzaje, wady, zalety, korzyści i zagrożenia, etapy projektu oraz warunki umowy outsourcingowej. Autorka określiła jego strategiczny kontekst na tle kluczowych kompetencji przedsiębiorstwa, łańcucha wartości, analizy strategicznej oraz różnych form współpracy przedsiębiorstw. W drugiej części książki przedstawiono wyniki badań własnych - przeprowadzonych na 322 polskich przedsiębiorstwach - dotyczące skali analizowanego zjawiska, przyczyn decyzji outsourcingowych i ich wpływu na funkcjonowanie badanych przedsiębiorstw, a także wad outsourcingu, jako przyczyn jego niepowodzenia. Zaprezentowano zidentyfikowane czynniki determinujące stosowanie outsourcingu, z podziałem na wewnętrzne i zewnętrzne. Jest to opis obszernego badania dotyczącego outsourcingu, niespotkany do tej pory na polskim rynku wydawniczym. Autorka głęboko wkracza we wnętrze przedsiębiorstwa. Pokazuje błędy popełniane przez polskie przedsiębiorstwa, wskazuje jednocześnie bariery i sposoby ich pokonywania. Wykazuje także przykłady nieumiejętności posługiwania się strategią oraz niewłaściwe przykłady zarządzania projektem. Dodatkowo szczegółowa analiza zakresu stosowania, czyli obszarów stosowania outsourcingu z podziałem na poszczególne funkcje podstawowe i uboczne (według łańcucha wartości) jest cennym atutem książki. W publikacji zaprezentowano także zalecenia (wytyczne) stworzenia projektu outsourcingowego i zarządzania nim. Zawierają one etapy skutecznego procesu outsourcingu oraz elementy dobrze skonstruowanej umowy. W konsekwencji opracowanie to wskazuje na kierunki i metody stosowania outsourcingu dla teoretyków i praktyków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 005 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: A sense of urgency.
U dołu s. tyt. i okł. nazwa wyd. oryg. Harvard Business Press.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 657/659 (1 egz.)
Pozostałe zbiory
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Błędny numer ISBN na stronie redakcyjnej.
Strategie przedsiębiorstw ewoluują wraz z rozwojem teorii zarządzania strategicznego i pojawiających się razem z nią nowych koncepcji, modeli i spojrzeń. Takim stosunkowo nowym podejściem do rozwoju przedsiębiorstw jest koncepcja ambidexterity, zakładająca jednoczesność działań eksploracyjnych i eksploatacyjnych, co ma zapewnić firmie sukces i względnie trwałą przewagę konkurencyjną. Pojawia się tu jednak pytanie, czy strategia oburęczna jest właściwa dla wszystkich przedsiębiorstw, a jeśli nie, to co warunkuje jej wybór. Poszukując na nie odpowiedzi, Autorka definiuje strategię oburęczną przez pryzmat: podstawowych wyborów strategicznych związanych z wyborem celów firmy, domeny produktowo-rynkowej, źródeł przewagi konkurencyjnej oraz podejścia do tworzenia i realizacji strategii; - identyfikuje i systematyzuje antecedencje wyboru strategii ambidexterity oraz efekty jej realizacji; - dokonuje oceny wyborów strategicznych przedsiębiorstw funkcjonujących w Polsce z perspektywy wpływu poszczególnych antecedencji i osiąganych wyników, dostarczając tym samym wiedzy i wskazówek, w jakich okolicznościach wybór strategii ambidexterity przynosi najlepsze rezultaty. Książka wskazuje dotychczasowe ustalenia badawcze, nadal istniejące luki poznawcze oraz kierunki dalszych badań. W związku z tym jest przeznaczona dla środowisk naukowych, doktorantów i studentów zarządzania oraz szerokiego grona kadry kierowniczej, która w swych działaniach musi dokonywać trudnych wyborów strategicznych ukierunkowanych, z jednej strony, na wzrost efektywności przedsiębiorstwa, z drugiej zaś na poszukiwanie nowych ścieżek rozwoju. Liczba stron 274 Rok wydania 2018 Miejsce wydania Warszawa Wydanie I Oprawa miękka Format B5 Spis treści Wstęp 1. Ambidexterity jako koncepcja rozwoju współczesnego przedsiębiorstwa 1.1. Istota współczesnej strategii przedsiębiorstwa 1.2. Pojęcie, sposoby i poziomy ambidexterity w organizacji 1.3. Przegląd badań nad ambidexterity w zarządzaniu strategicznym 1.4. Wybory strategiczne przedsiębiorstw z perspektywy ambidexterity 1.5. Podsumowanie 2. Antecedencje wyboru strategii ambidexterity a efektywność jej realizacji 2.1. Niepewność otoczenia 2.2. Uwarunkowania wewnątrzorganizacyjne 2.2.1. Uwarunkowania zasobowe 2.2.2. Uwarunkowania strukturalne 2.2.3. Kontekst organizacyjny 2.2.4. Wielkość i wiek przedsiębiorstwa 2.3. Przywództwo strategiczne 2.4. Ambidexterity a efektywność przedsiębiorstwa 2.5. Podsumowanie 3. Metodyka badań 3.1. Cel, zakres i metoda badań empirycznych 3.1.1. Badania pilotażowe 3.1.2. Dobór próby 3.1.3. Obciążenia i ograniczenia badań empirycznych 3.2. Model badawczy i pomiar zmiennych 3.2.1. Strategia rozwoju przedsiębiorstwa z perspektywy ambi¬dexterity 3.2.2. Antecedencje wyboru strategii 3.2.3. Efekty z realizacji strategii - efektywność przedsiębior¬stwa 3.3. Miary i narzędzia analizy statystycznej 3.4. Charakterystyka badanych przedsiębiorstw 3.5. Podsumowanie 4. Strategia ambidexterity w ujęciu empirycznym - wyniki badań 4.1. Strategie rozwoju badanych przedsiębiorstw 4.2. Antecedencje i efektywność realizacji strategii badanych firm 4.3. Związki przyczynowo-skutkowe pomiędzy wyborem strategiiambidexterity, jej uwarunkowaniami i efektywnością 4.4. Dyskusja wyników badań i implikacje menedżerskie 4.5. Podsumowanie Zakończenie Załącznik - kwestionariusz ankiety Spis rysunków Spis tablic Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej